Financieel beheer

Financieel beheer voor verhuurders van (studenten)woningen

Veel verhuurders hebben hun vastgoed in box 3. Echter, indien de fiscus uw activiteiten (het beheren van panden) beoordeelt als meer dan ‘normaal vermogensbeheer’ kunt u aangeslagen worden in het hogere belastingtarief (Box 1). Dit alles kunt u voorkomen door het financieel beheer te laten uitvoeren door een gespecialiseerde woningbeheerorganisatie: Stichting VWN.

Stichting VWN realiseert 100% maatwerk. Via het huurregistratiesysteem van KKVV wordt een gedegen huuradministratie gevoerd en kunt u altijd meekijken naar de actuele financiele situatie rondom uw verhuurde pand.

VWN kan de huuradministratie van verhuurpanden voor u verzorgen. Dit bestaat uit:

  • Contractbeheer met huurders en derden;
  • Het maandelijks versturen van huurfacturen;
  • Het maandelijks incasseren van huren;
  • Het controleren van de maandelijkse huurbetalingen en verstrekken van huuroverzichten;
  • Adequaat reageren op huurachterstanden;
  • Debiteurenbewaking tot en met het zo nodig inschakelen van het incassobureau;
  • Opstellen van financiële jaaroverzichten;
  • Contact met uw huurders over alle zaken die met de huurbetaling te maken hebben;
  • Jaarlijkse verrekening van servicekosten met huurders;
  • Advies over diverse besparingsmogelijkheden en rendementsoptimalisatie;
  • Financieel advies m.b.t. fiscale en juridische kwesties.

Stichting VWN kan voor de verhuurder de volledige huuradministratie verzorgen, maar op verzoek kunnen ook alleen bepaalde aspecten worden verzorgd door VWN.